dålig pilot

Drömde imorse att jag flög ett flygplan med en trög ratt som satt placerade på ett konstigt sätt mellan benen. Där bak i planet satt soldater och bredvid mig satt en äldre man som kunde flyga bra. Själv flög jag inte så bra, men han lugnade mig hela tiden och sa att de går så bra så. Tillslut körde jag in en jättestor krafledning och skadede de två vingarna på vänster sida. Jag blev orolig men mannen bredivd mig lugnade ner mig och sa att jag skulle köra snabba stigningar för att undvika vattnet. Det gick ett par gången men sen så chrashade vi i vattnet. Men ingen fick panik utan vi öppnade en dörr och alla simmade ut.

Först precis när jag vaknade insåg jag att det inte alls skulle gå så lätt att komma ut planet. Vatten skulle forsa in och det stora tunga planet skulle sjunka för fort.

Vad säger mig detta? Kanske att jag inte har riktigt koll på mitt liv men tar det med ro.

Att tänka på sina drömmar är intressant tycker jag. De har ju alltid, på ett eller annat sätt, koppling till vad som händer i ens liv. Ibland är det uppenbara kopplingar ibland fattar man inte alls.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0