Natttrams

Jag är trött i fötterna och huvudet! Det blir av att jobba 10 timmar utan rast. Är egentligen helt sjukt, tror inte man gör det i nån annan bransch än restaurang. Fast det är säkert inte tillåtet där heller. Men det gick bra att jobba idag, var ett bröllop och när de hade tal och grejs så hade vi lite lugnare. Gick äntligen av kl 01 och då satte vi oss och åt två rättersmiddag, skagen toast till förrät och helstekt kalvytterfile med nån potatis, sås och blomkålspuré. Mycket gott men det är konstigt att äta mitt i natten. De gör alltid det men jag brukar ofta gå hem och sova istället eller gå vidare ut på krogarna. Fast idag var det rätt trevligt, har ju inte träffat folk på nästan ett år ( är många som är samma som förra året) så var ändå rätt kul att prata lite. Även om det annars kanske inte är folk som jag väljer att umgås med massa. Men var kul att vår goe bartender från Hemava ska jobba i sommar igen. Har är så himla rolig och skönt lugn jämt.

Egentligen borde jag gått direkt och lagt mig istället för att sitta här och skriva trams som bara råkar komma så som det poppar upp i skallen. Men annars är det så att jag tänker att  "så här skulle jag kunna skriva på bloggen" och sen när jag kommer hem så gör jag det inte. Skulle jag kunna blogga direkt från mina tankar skulle jag blogga massa. Men varför skulle jag göra det :P

Nä nu får Nina allt gå bums rakt i säng så hon orkar med sin tuffa söndag imorn. Ska ju faktiskt göra EN sak, min rörelse för dagen. Har slarvat med det nu idag och igår, inte bra inte bra. Men när jag var på grillfest i fredags så drack jag ingen alkohol. Det var för den här nyttigare perioden, men var verkligen jätteskönt att inte vara full. Jag hade jättekul ändå och när man är hemma hos någon med bra folk så är det inte jobbigt att vara spiknykter även om alla andra är fulla. Det kan å andra sidan vara jobbigt om man går ut för man blir mycket tröttare på folk. De fulla främlingar som kommer fram och hejar tycker man inte alls är lika roliga som man tycker om man själv är lite på örat. Eller på näsan som de säger i Frankrike.

Nä nu får du gå och lägga dig, man kan ju nästan tro att du är  "a la nez". God natt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0