Val Thorens

Mikael jobbar som diskare och jag sitter på en pinnstol i en korridor. Varför? jo för att de inte har internet i sin lilla lägenhet. Ja liten är den verkligen, är som vårt vardagsrum i Verbier, men ändå rätt ok.

Jag trivs här! Har haft riktigt skön åkning och är kul att umgås med Mikael. Finns riktigt många backar här, många långa sköna som är perfekta för mig att öva min carving i, och är härligt med pistombyte. För man börjar faktiskt bli lite trött på de i Verbier. I söndags och måndags hade vi strålande sol och vi gjorde en dagstur bort i de tre dalarna. Nu är det sämre väder men tvingar ändå upp brodern på berget med mig, måste ju få valuta för liftkortet :)

Val Thorens
+
kan åka skidor i byn
anpassat till säsongare (t.ex. får de 10% rabatt i alla affärer tom mataffären)
de har billiga drinkar (köp 1 få 2)

 -
sämre Apres ski än i Verbier (i alla fall denna veckan)
mindre puder
sämre boendestandard


Hoppas nu på att de fortsätter snöa som fasen i Verbier och att det är så dåligt väder så att ingen kan åka förrän på söndag då jag är hemma igen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0