God kväll

Idag har jag inte gjort mycket.

Vaknade vid tio efter en rolig kväll igår. Vår söndagsmiddag var underbar, ska göra det till en vana från och med nu, och vår lilla fest blev mycket lyckad! Det var nog runt 30 pers här varav ett stort gäng från skidskolan som jag inte träffat innan och nytt folk är ju alltid kul. De blev tyvärr lite mycket dricka för mig så jag somnade in gott tidigare än tänkt. Vet inte vad klockan var men missade i alla fall utgång till Cashbar och te-stund  hemme hos Ollie. 

Efter att alla tagit sig upp och vi städat, gick på ett kick då alla hjälptes åt, så gav vi oss i samlad tropp ut i backen. Var ingen vidar åkning eftersom det blåst ordentligt de senaste dagarna som gjort snön hårt packad. Men var ändå uppe i tre timmar. Fick tips av Totte om att jag inte ska ha mina fötter så tätt när jag åker, utan axelbrett. Man, eller i alla fall jag, har tänkt sen jag var liten att ju tätare man har skidorna desto bättre åker man. Men så är de tydligen inte. Inte om man åker carving. Och han vet ju vad han snackar om, han har tävlat i 11 år i alla grenar, så är ju toppen att få tips av honom.

Sedan gick vi ner och snackade med vår agency för att reda ut penga frågan, vilket gick bra. En tur till Migros för att handla lite mat och sedan hem för soft. Lagade till den lasagnen som vi inte åt upp igår, gjorde två, och smakade lika ljuvligt idag med.

Nu har vi precis kollat på Madagaskar 2, sådär bra 1:an var bättre, medans Kristofer har vallat snowboard och skidor och nu börjar folk krypa till kojs. Det gör jag nog med snart och förbereder mig för en förhoppningsvis bra skiddag. Har vi tur så snöar de i natt och lite lätt under dagen så det blir go åkning.

Detta blev ett riktigt dagboksinlägg med ordentlig redogörelse för hela dagen. Håll till godo och jag hoppas ni finner denna blogg intressant, informativ och rolig. Är lite nyfiken på vilka ni är som läser. Märker ju att pappa är flitig läsare då de kommer sms i stil med "gick det bra me armén" och "hur var festen". Ni andra får gärna visa er med en liten kommentar ;)

God natt och sov gott!


Kommentarer
Postat av: Robert Vöks

Jag brukar kolla in lite då och då för att se vad du har för dig Nina.

2008-12-16 @ 07:45:49
Postat av: Kerstin

Hej Nina,



Jag läser såklart både din och Mikaels blogg med jämna mellanrum, inte riktigt lika flitigt som din pappa, men ändå rätt ofta. Det är roligt att du har det så bra, många nya kompisar osv. Ha det gott så ses vi snart för varmare resmål !



Kram

Kerstin

2008-12-17 @ 17:26:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0